Promocja transportu zbiorowego

Lepszą dostępność i wzrost atrakcyjności środków komunikacji miejskiej zapewni:

– więcej tras tramwajowych

– zwiększenie gęstości linii autobusowych

– preferowanie środków transportu zbiorowego w ruchu miejskim, w szczególności na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną

– tworzenie wygodnych węzłów przesiadkowych

– wymiana taboru na niskopodłogowy, cichy i z niską emisją zanieczyszczeń oraz z odpowiednią liczbą miejsc siedzących

– budowa wygodnych wiat przystankowych

– poprawa wygody dojścia do przystanków.

Ważnym narzędziem promocji środków transportu zbiorowego jest również system ogólnodostępnej, szybkiej i ciągle aktualizowanej informacji pasażerskiej, umożliwiający optymalne planowanie podróży, przy minimalizacji strat czasu na przesiadki i oczekiwanie na przystankach. Szczególnie przydatna przy planowaniu podróży jest informacja dostępna w Internecie, z aplikacjami zawierającymi wariantowanie podróży z uwzględnieniem jej całkowitego czasu i ponoszonych kosztów. Możliwość łatwego wyszukiwania optymalnych połączeń może skłonić do zaniechania korzystania z samochodu, co stanowi główny postulat polityki zrównoważonego transportu miejskiego.